Baner głowny strony Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych Strona ministerstwa
Normalna wielkość czcionki
Średnia czcionka
Duża czcionka
Kontrast 2

Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Zagospodarowania Przestrzennego należy w szczególności:

  1. Gospodarowanie zasobem nieruchomości mienia komunalnego, a w szczególności:
    • prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
    • zarządzanie nieruchomościami mienia komunalnego,
    • prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, zamianą oraz wykupem nieruchomości,
    • prowadzenie spraw związanych z zarządem, dzierżawą najmem i użyczeniem nieruchomości,
    • prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
    • przekazywanie nieruchomości innym podmiotom w drodze darowizny,
    • sporządzanie wyceny tych nieruchomości,
    • wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępnione z zasobu oraz prowadzenie windykacji tych należności,
    • uwłaszczanie osób fizycznych i prawnych.
  2. Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w użytkowanie wieczyste oraz naliczanie opłat wynikających z tego tytułu oraz prowadzenie windykacji tych należności.
  3. Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
  4. Występowanie z wnioskami do Wojewody o stwierdzenie prawa własności nieruchomości na rzecz gminy Ustrzyki Dolne.
  5. Przeprowadzanie regulacji stanu prawnego nieruchomości w księgach wieczystych.
  6. Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości.
  7. Prowadzenie spraw związanych z numeracją nieruchomości.
  8. Prowadzenie spraw związanych z wydaniem zezwoleń na wejście w teren na nieruchomości mienia komunalnego.
  9. Prowadzenie i koordynowanie prac związanych z opracowaniem planów zagospodarowania przestrzennego.
  10. Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy, zagospodarowania terenu.
  11. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działek w planach zagospodarowania przestrzennego oraz wypisów i wyrysów z planów.
  12. Wydawanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.
  13. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.

Kontakt:

nr pokoju: 5, 7, 12A
nr tel. 13-460-80-13 ; 13-460-80-12, 13-460-80-27
e-mail: geodezja@ustrzyki-dolne.pl



Osoba publikująca: Wiesław Andruch
Data publikacji: 2015-10-27
  Ilość odwiedzin: 3663449